20 de febr. 2010

Chicken Run - 26 de febrer


Director: Nick Park, Peter Lord
Intérprets: Jane Horrocks (voz), Julia Sawalha, Mel Gibson, Miranda Richardson, Timothy Spall, Begoña Hernando (voz), Olga Cano (voz), Ramón Langa, Amparo Soto, Guillermo Fesser
Títol en VO: Chicken Run
País: USA, Gran Bretanya
Any: 2000.
Duració: 85 min.
Gènere: Animació
Guió: Karey Kirkpatrick
Muntatge: Mark Solomon
Fotografia: Tristan Oliver
Frank Passingham
Música: John Powell
Harry Gregson-Williams

Història d'un grup de pollastres que planeja fugir de la granja on es troben presos. La senyora Tweedy, que comparteix amb el seu marit la propietat d'una granja, ho té molt clar: qualsevol gallina que no sigui capaç d'assortir d'ous l'esmorzar del matrimoni acabarà a la cassola.

Magnífica pel·lícula dels Estudis Aardman, feta amb plastilina i amb la tècnica del stop motion. Tant o més divertida que Wallace and Gromit.

A partir d'un argument senzill: unes gallines viuen al seu corral explotades com si es tractés d'un camp de concentració. Les condicions de vida i el destí que els esperà farà que el seu objectiu col·lectiu sigui la fugida.

Aquesta pel·lícula és una clara mostra del cine com a eina per a l'educació en valors. Ressalta els següents: la llibertat com a valor per al creixement personal i les relacions socials, la cooperació, la lleialtat i la convivència basada en unes relacions personals respectuoses, etc.

Descriptors:
valors morals; solidaritat; conducta social.

Eix transversal
guia didàctica, amistat; relacions interpersonals; tolerància; cooperació; llibertat.

Trailer film
http://www.youtube.com/watch?v=jVdlxwX6A7g


Evasión en la granja

25/06/2008
Fundada hace más de 20 años por Peter Lord y David Sproxton, la Aardman Animations ha sido pionera en la realización de películas de animación rodadas con modelos de plastilina. Esos films llevaron al joven Nick Park a dedicarse al cine animado y, tras un afortunado encuentro entre los tres, nacieron Wallace y Gromit, los personajes principales del corto nominado al Oscar La gran excursión. Con tan buenos resultados, parecía lógico que la colaboración se perpetuara. Su siguiente trabajo conjunto, El confort de las criaturas, se llevó el Oscar, galardón que volvieron a conseguir con Los tecno-pantalones. Estos tres cortos se estrenaron, con el título de Colección Aardman, conjuntamente en España. En 1995 repitieron galardón con Un esquilado apurado, nuevas aventuras de Wallace y Gromit que, junto a otros cortos y algún trabajo publicitario, vieron su estreno comercial en nuestro país como Wallace & Gromit... y sus amigos. Un dibujo de Nick Park -una gallina cavando con una cuchara por debajo de una alambrada- les inspiró una historia para su primer largometraje. La idea de unas gallinas maquinando un plan de fuga, recuerda el productor David Sproxton, ofrecía muchas posibilidades cómicas y presentaba una situación con la que el público podía simpatizar.Nos encontramos, pues, con que Evasión en la granja es una especie de versión de La gran evasión, solo que en lugar de Steve McQueen y James Garner, quienes intentan huir de la prisión son un grupo de gallinas y pollos comandados por Ginger y Rocky. Ella es líder entre las ponedoras; él es un engreído pollo yanqui. Pensaba que sería interesante introducir un elemento de choque cultural, explica el guionista Karey Kirkpatrick, entre ambos. Y funcionaría mejor si ese gallito tan arrogante y tan desenvuelto fuese un americano chulito.

Fotogramas.es

Cap comentari:

Publica un comentari

Participa, comenta, proposa... és un espai de debat.